dimarts, 20 de març del 2012

2- Què és el Barça?


Un dia, quan ella era molt menuda, tan menuda que encara s'embolicava amb les paraules, la meva filla em va preguntar, amb la veu fina que fan totes les criatures:
- Què és Barça?
Com vaig trigar a contestar, la seva mare va respondre:
-És el nostre equip de futbol, filla.
I jo mentre rumiava: si ningú m'ho pregunta, bé que ho sé, què és el Barça; però si vull explicar-ho no ho se fer...


Veig la bebè que dorm al bressol delicada;
     mentre amb un graciós gest espanta una mosca
     sa mare l'acotxa amb un llençol blau i grana.

Veig que juga al pedregós pati de l'escola
     una classe de vailets de pelats genolls
     atorgant-se els noms dels nostres valents amb joia.

Veig els dos joves que a la furtiva obagor
     d'una zona industrial aparten el cotxe
     (no senten els gols a la ràdio si es besen).

Veig el pare que crida i engega la tele:
     “On estàs fill? Aquesta final s'ha de veure!”.

Veig l'àvia que sola cus a la bufanda
     del nét un vell escut amb llàgrimes amargues
     (era del seu marit, mort fa poques setmanes).


Com podria jo explicar a un nen què és el Barça!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons