dijous, 1 de març del 2012

1- Tot sortint del Camp Nou


Tot sortint del Camp Nou, l'estadi on els Déus van néixer,

Després de caminar per moltes terres, amant de poblades voreres,
Habitant de Barcelona, la meva ciutat, o de les ribes del mar del sud,
O soldat a l'Àfrica tropical, portant la motxilla i el fusell, o miner a l'Amazones,
O feréstec a la meva cabana dels Urals
          -el meu àpat l'animal que caço, la meva beguda l'aigua de la deu-,
O reclòs per observar-me i meditar en l'immens aïllament de la Terra del Foc,
          lluny de la remor de les masses,

Conscient de l'immens remolí de bilions digitals, de la seva folla i contaminada corrent,
Conscient dels pàries que emigren, de sud a nord, d'est a oest,
          i de l'amor, la injustícia, la violència que rau en tots nosaltres,
          desig, anhels, sexe, l'encís del món,

Sóc de totes les races i llinatges, de totes les castes i religions,
Pagès, sacerdot, camell, pastor, obrer,
          metgessa, cambrer o prostituta,
Ja sigui bo o dolent ser part d'ells, ells són part de mi,
Jo sóc tots i cadascun de vosaltres, sense excepció.

Sóc culé.

Solitari, cantant cap l'Oest, us anuncio un nou món.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons