dimarts, 30 de juny del 2015

31- Sonet de l'opositor

Pau no trobo i no declaro guerra,
i temo i confio, cremo i sóc gel,
i volo sobre el cel i gec a terra,
i tot el món abraço i sostinc res.


Presoner sóc de la llarga avidesa
del foc nou: ni em lliga ni afluixa el nus
i no em sentencia i no m'allibera,
ni grua el desesper, ni és importú.


Veig sense ulls, sense llengua faig un crit;
imploro perdre, anhelo guanyar;
m'odio pel desig, m'hi lliuro amb fervor.


El dolor em nodreix, mentre ploro ric;
derrota o victòria, tot em plau:
en aquest estat sóc, Barça, per vos.


Francesco Bacteri Petrarca

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons